
23. kesäkuuta Temppeliaukion kirkossa Helsingissä järjestettiin hyväntekeväisyyskonsertti Ukrainan ja Puolan musiikkiperinnön kunniaksi.
Oli ilo viettää tämä ilta yhdessä niin suuren yleisön kanssa. Erityisen lämmittävää oli nähdä myös tuttuja kasvoja – ihmisiä, jotka osallistuvat tapahtumiimme yhä uudelleen ja tukevat toimintaamme.
Konsertin avasivat tervehdyssanoillaan Ukrainan Suomen-suurlähettiläs Mykhailo Vydoinyk sekä Puolan tasavallan Suomen-suurlähettiläs Tomasz Chłoń . Puheissaan he korostivat yhtenäisyyden, kumppanuuden ja solidaarisuuden merkitystä Ukrainan ja Puolan välillä tämän päivän Euroopassa.
Illan aikana kuultiin ukrainalaisten ja puolalaisten säveltäjien teoksia sekä improvisaatioita molempien maiden kansanlaulujen teemoista. Kansainvälisten muusikoiden monipuolinen ohjelma loi lämpimän kulttuurisen kohtaamisen, jossa musiikki yhdisti ihmisiä yli kieli- ja kulttuurirajojen.
Lämmin kiitos kaikille muusikoille inspiroivista esityksistä, yleisöllemme läsnäolosta ja tuesta sekä yhteistyökumppaneille, joiden ansiosta konsertti oli mahdollinen: Töölön seurakunta, Polish Embassy Helsinki, Embassy of Ukraine in the Republic of Finland sekä puolalainen koulutus- ja kulttuuriyhdistys PTOK
Erityiskiitos kaikille varainkeruuseen osallistuneille. Kerätyt lahjoitukset ohjataan humanitaariseen apuun Ukrainaan ![]()
![]()


